مراحل ثبت تغییرات شرکت

آیا می دانید در در صورت انجام چه تغیراتی باید آن را در اداره ثبت کشور ها ثبت کنید و برای انجام تبت تغییرات شرکت چه مراحلی را باید طی کنید؟ برای دریافت پاسخ سوال خود تا انتها همراه ما باشید.

چه تغیراتی باید در سامانه اداره ثبت کشور ها ثبت شد؟

زمانی که یک شرکت ثبت می شود به مرور ممکن است ده ها تغییر در آن ایجاد شود، تمامی این تغیرات مانند: تغییرات اساسنامه ، تغییر در سرمایه شرکت مانند کاهش یا افزایش سرمایه ، انحلال شرکت ، ورود و خروج شرکا ، تغییر اعضای هیئت مدیره یا تغییر سمت آن ها ، تغییر حق امضا ، انتقال سهام و … باید به ثبت برسد.

در صورتی که هر یک تغیرات بالا در شرکت شما انجام شود باید صورتجلسه مربوط به آن را تکمیل کنید و سپس در سامانه اداره ثبت شرکتها در قسمت صورتجلسه تغییرات اطلاعات لازم را تکمیل نموده و فرم را ارسال نماید. به این صورت تغییرات ایجاد شده در شرکت به اطلاع اداره ثبت شرکتها می رسد.

مرتبط بخوانید: نحوه ثبت تغییرات با مسئولیت محدود

 ثبت تغییرات شرکت

چه تغیراتی ممکن است یک شرکت داشته باشد؟

  • انحلال شرکت
  • حق امضا
  • نقل و انتقال سهام
  • تغییر آدرس شرکت
  • تغییر در سرمایه
  • ایجاد تغییر در موضوع شرکت
  • ثبت شعبه یا نمایندگی جدید

بیشتر بخوانید: 0تا100 تغییر حق امضاء در شرکت

مراحل ثبت تغیرات شرکت

1-در اولین قدم لازم است صورت جلسه را تکمیل کنید.

2-شرکت هایی که موضوع فعالیت آن ها برای ثبت نیاز به مجوز داشته اند، بایستی قبل از ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکتها به مراجع صدور مجوز مراجعه نمایند و مجوز خود را تغییر دهند.

3-مراجعه به اداره ثبت و دریافت کد پیگیری.

4- ارسال اصل مدارک و مستندات لازم از طریق پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری محل اقامتگاه قانونی شرکت مورد تقاضا.

5-مطابقت دادن مدارک و مستندات متقاضی با فایل الکترونیکی مربوط توسط اداره ثبت شرکتها.

6-تولید پیش نویس تاسیس احراز هویت و اخذ امضای متقاضی ثبت تغییرات شرکت در صورت انطباق مورد تقاضا با قوانین و مقررات.

7-اگر تغیرات با قانون مطابقت نداشته باشد به متقاضی اطلاع داده می شود و موظف است که طی مدت 30 روز برای رفع نواقص اقدام کند در غیر این صورت باید از اول اقدام کند و کد پیگیری جدیدی بگیرد.

8-مرحله نهایی ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در سامانه و الحاق اسکن سند امضا شده که سابقه ثبت الکترونیکی شخص حقوقی توسط اداره ثبت شرکتها در مرکز استان انجام خواهد شد.

9-پس از طی تمام این مراحل با ایجاد زیرساخت ها و ارتباط سیستمی با روزنامه رسمی در تمام موارد، اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری نسخه ای از سند الکترونیکی ثبت شده همان آگهی ثبتی را از طریق سامانه به روزنامه رسمی ارسال می نماید.

10-متقاضی باید جهت پیگیری مراحل انتشار آگهی و پرداخت هزینه های مربوط از طریق درگاه اختصاصی روزنامه رسمی با استفاده از کد پیگیری بالای آگهی تاسیس اقدام نمایند. آگهی ثبتی مورد نظر پس از ۷ روز کاری در سایت روزنامه رسمی منتشر و به اطلاع عموم می رسد.

در  آخر به طور معمول طی 4 الی 15 روز کاری تغیرات شما به ثبت می رسد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با نحوه ثبت تغییرات شرکت و مراحل آن آشنا نماییم.

شما میتوانید انجام کلیه مراحل ثبت شرکت خود را از صفر تا صد به کارشناسان حرفه ای ثبت شرکت پایتخت بسپارید.

از طریق تلفن های زیر با متخصصان ما در تماس باشید.

شعبه مرکزی : 88742720 – 88174757

شعبه شمال : 22845837 – 22890428

شعبه شرق : 77574670 – 77259366

شعبه جنوب : 330960480 – 55925729

شعبه غرب : 46042483

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.